صفحه قبل 1 صفحه بعد

پارسی وب ایرانیان

پارسی وب ایرانیان

منوي اصلي

آرشيو موضوعي

آرشيو مطالب

لينکستان

امکانات

ورود اعضا:

آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 46
بازدید دیروز : 197
بازدید هفته : 245
بازدید ماه : 243
بازدید کل : 377183
تعداد مطالب : 169
تعداد نظرات : 192
تعداد آنلاین : 1

<-PollName->

<-PollItems->


کد آهنگ هاي داريوش


معرفی یك بازی: گرشاسپ ١ و ٢

 


 

درباره گرشاسپ
گنجینه افسانه های ایران باستان بعنوان کهن ترین اساطیر کره زمین ،نمایانگر فرهنگ باستانی غنی ، آداب و رسوم و ادبیات هویت بخش و داستانهایسرشار از هیجان و نکات آموزنده ایران زمین بوده و در پهنه رسانه ای زمانحاضر کمتر بازآفرینی و مصور شده است .
 

 

بازی رایانه ای گرشاسپ یک بازآفرینی نمادین با رویکرد معناگرا وعملگرا در فضای اسطوره ای ایران باستان مبتنی بر منظومه حماسی گرشاسپ نامهنوشته اسدی طوسی می باشد که در آن عمده عناصر تصویری حاصل گداخت منابعتاریخی و کتیبه های سنگی باستانی موجود در کشور در کوره تخیل خالقان ایناثر می باشد.
گرشاسپ – گرز ثریت، یک بازی اکشن سوم شخص است و روند کلی بازی براساس پیکارهای پهلوان اصلی بازی گرشاسپ و رویارویی او با نیروهای اهریمنیمی باشد. مبارزات تن به تن، حل معما و کشف فضاهای سرزمین خونیراث از عناصراصلی این بازی می باشند.


گرشاسپ کیست؟

گرشاسپ بزرگترین پهلوانایرانی که لقب او اژدها کش است در منظومه گرشاسپ نامه اثر جاودانه اسدی طوسیشرح  دلاوری ها و شجاعت های او آمده است.

گرشاسپ یک لغت کهن زرتشتیاست و تغییر یافته کلمه کرساسپ است که در اوستای مقدس آمده است و گرشاسپ به معنیدارنده اسب لاغر است.اترت پدر گرشاسپ از خاندان سام بوده و سومین نفر از مردانیبود که توانست نوشابه (نوش آبه) آئینی هوم را آماده کند و گرشاسپ برادری دارد بانام اورواخشیه.

در عقاید زرتشتی ها و درکتاب اوستای مقدس آمده است که گرشاسپ نمرده است و در زمان ظهور سوشیانت (موعودآخرالزمان زرتشتی ها) از یاران راستین سوشیانتخواهد بود .




مشخصات فنی
بازی گرشاسپ برای اجرا بر روی کامپیوترهای شخصی ساخته شده است و ازنظر قابلیت های گرافیکی قابل تنظیم می باشد به نحوی که بر روی کارت هایگرافیکی که ازsm 2.0 پشتیبانی کنند قابل اجرا خواهد بود. برای نمایشگرافیک این بازی از موتور متن باز OGRE3D استفاده شده است و شبیه سازیفیزیکی در آن با موتور Nvidia Phys X انجام می گیرد.


 

 


 

داستان
پس از به زنجیر کشیده شدن ضحاک بدست فریدون و پیروزی نیروهای نور برسپاه تاریکی ، که سالیان به فرماندهی ضحاک بر خونیراث چیره شده بودند،زمان زیادی به طول نیانجامید که جای جای آن سرزمین پهناور را دیوان تسخیرکرده و هرکدام برای خود فرمانروایی پدید آوردند و راه نیروهای اهریمنی راپی گرفتند و به آزار و اذیت انسانها و اهوراهای سپاه نور پرداختند. هیتاسپزرین تاج که یکی از بیرحم ترین این دیوان شرور بود و از نیروهای جادوییمتعددی برخوردار بود در این میان برای خود در سرزمین های کوهستانی فرنبغحکومتی ایجاد کرد و به همراه هیولاهای اهریمنی، دیوان و اشموغان زیردستشبه غارت سرزمین های اطراف پرداخت. از جمله این سرزمین های مورد هجومدیوان، دهکده کوهستانی سیاوشگرد بود که از دیرباز مکان رشد و پرورشپهلوانان متعددی بود. هیتاسپ در غارت این دهکده، اوروخشیه، برادر گرشاسپرا از میان می برد. گرشاسپ پهلوان به دنبال انتقام خون برادرش به سوی دژهیتاسپ روانه می شود و در این مسیر متوجه می شود که در یورش هیتاسپ ویارانش به سیاوشگرد اتفاق بسیار مهمتری افتاده است و اراده و شجاعت گرشاسپسرنوشتی بزرگ را رقم خواهد زد ...


گرشاسپ : تجربه ای از  یک اکشنسوم شخص ایرانی...!

این بازی ابتدا با نامسوشیانت که در بالا به معنای ان اشاره کردم کلید خورد اما چندی بعد سازندگان خبراز تغییر نام بازی به گرشاسپ دادند. گرشاسپ را به راحتی میتوان بهترین بازی ایرانیدر دست ساخت دانست که بعد از انتشار مطمئنا تحولی بزرگ در عرصه ی بازی سازیکشورمان ایجاد خواهد کرد. بازی در فضای اساطیری و حماسی دوران ایران کهن اتفاق میافتد و شما را به حال و هوای ایران کهن می برد و به شما نشان خواهد داد که غول هاو موجودات افسانه ی فقط به (God of War)تعلق ندارند بلکه زادگاه اصلی موجوداتی مانند ققنوس ایران و شبه قاره هند است.اینغربی ها هستند که با استفاده از فناوری های پیشرفته بازی هایی را می سازند که دراصل ریشه در فرهنگ و اندیشه ما دارند.

گروهی 18نفره دست به کاری بزرگ زده اند  و بازی گرشاسپ را خلق کرده اند.

بازی گرشاسپ مطمئنا یک سر وگردن بالاتر از دیگر بازی های ایرانی خواهد بود. انتظار ما از این بازی این نیستکه رو دست تمام اکشن سوم شخص های تاریخی بزند اما انتظار داریم که پیشرفت شگرفی رادر عرصه بازی های ایرانی ببینیم. فقط 18 نفر دست اندر کار ساخت این بازی هستند وبا وجود تمام مشکلات تصمیم گرفته اند که یک خاطره خوب از گرشاسپ بر ذهن گیمرها برجای بگذارند.

شرکت فن افزار شریف باهمکاری بنیاد ملی بازی های رایانه ای در حال ساخت این بازی هستند و طبق گفته ی آقایامیر حسن فصیحی مدیر ساخت بازی گروه به صورت تمام وقت در حال کار بر روی بازیهستند.


مراحل بازی گرشاسپ ٢
 

داستان بازی اگر از رویمنابع تاریخی ساخته شود قطعا داستان جالب و درگیر کننده ای خواهد داشت اما اگرسازندگان صرفا از نام گرشاسپ استفاده اسمی کنند حتما باید با یک داستان پرمحتواوارد عرصه شوند.

بازی در چهار محیط مختلف بهوقوع می پیوندد و هسته اصلی آن مبارزات طاقت فرسای گرشاسپ با غول ها و موجوداتافسانه ای می باشد و روند داستانی بازی خطی است اما به گفته خود سازندگان بعضیمواقع داستان از این روند خطی خارج می شود. در اوستا از گرشاسپ با نام های گیسور (دارای موی بلند) و گرز بردار (حامل گرز) یاد شده است بنابراین ما باید در بازی بااین خصوصیت گرشاسپ مواجه شویم ، مراحل بازی در واقع به یکدیگر پیوسته هستند و سیرداستانی مناسبی دارند ، بازنویسی و طراحی شخصیت های بازی توسط آقای آرمان آرین ازنویسندگان قهار تاریخی کشورمان صورت می گیرد ، همانطور که گفتیم بیس و پایه بازیمبارزات گرشاسپ می باشد که این جنگها و مبارزات در محیط های دهکده ی کوهستانی ،جنگل و باتلاق ، کوهستان قلمرو دیوان و دژ صورت می گیرد.

 انتظار میرود گیم پلی بازی بیش از 5 ساعت بازیکنرا درگیر کند. مراحل نسبتا متوسط هستند مگر در مقابله با غول ها که شما را دچارمشکل می کنند. سبک بازی اکشن سوم شخص می باشد. گیم پلی بازی بر اساس مبارزه کشفمحیط و معما بنا شده است و به گفته سازندگان سعی شده است که در گیم پلی بازی نوآوریهم چاشنی شود.



داستان گرشاسپ٢ چگونه روایتمیشود...؟

همانطور که گفتیم داستانتوسط آقای آرمان آرین نوشته شده و یا به اصطلاح باز آفرینی شده است. داستان درمراحل بازی رخ میدهد و در قالب (Cut -Scene) روایت میگردد ، پیش بینی می شود کهدر این بازی بر خلاف بازی های قبلی ایرانی دیگر با یک داستان آشفته و بی سر و تهمواجه نشویم و حداقل در بخش داستانی بازی غافلگیر شویم.

سالهاست که از جنگ بزرگانسانها و اهوراها در سپاه نور در برابر تاریکی می گذرد ،  اکنون بیشتر شهرها در اختیار دیوان پلید می باشد، گرشاسپ که در زمان تهاجم دیوان پلید به شهر زیبای سیاوش گرد توسط عده ای ازاهالی نجات یافته بود و در حومه سیاوش گرد و در دشت های فراخ کرت بزرگ شد و اکنونعزم کرده تا شهر و دیار خود را از چنگ دیوان و پلیدان تاریک دل آزاد کند.

 

گرافیک :

مطمئنا شما هم مشتاقید تابدانید این بازی توسط چه موتوری ساخته می شود ،  موتور گرافیک این بازی موتور قدرتمند و متن باز (Ogre3D) می باشد ، از توانایی های این موتور می توان به گرافیکبالای اشیا و رندرینگ بلادرنگ و کیفیت بالای آب و آتش اشاره کرد ، مدیر ساخت بازیاظهار داشت که گرافیک بازی روز به روز و با کار شبانه روزی آنها در حال پیشرفت استو این بازیکن ها هستند که در زمان انتشار بازی کیفیت گرافیک بازی را تعیین می کنندو با توجه به عکس ها و تریلر های منتشر شده از بازی ما هم منتظر یک اکشن سوم شخصخوب و مطلوب هستیم ، شبیه سازی فیزیکی بازی هم توسط موتور قدرتمند (NVIDIA PhysX) صورت می گیرد ،درباره گرافیک محیط بازی هم اطلاعات چندانی در دست نیست اما در یک امر گرشاسپ سنتشکنی کرده است و آن هم استفاده عملی از قابلیت های محیط بازی است ، همانطور که میدانید در اکثر بازی های رایانه ای ایرانی محیط بک گراند بازی تاثیر چندانی در روندبازی و گیم پلی ندارند و به نوعی یک نوع پوشش برای بازی محسوب می شوند ، اما دربازی گرشاسپ ما واقعاً حس خواهیم کرد که در وطن کهنمان می جنگیم. .



 

شرکت سازنده
بازی گرشاسپ محصول شرکت فن افزار شریف با همکاری بنیاد ملی بازی هایرایانه ای ایران می باشد که مراحل تولید آن از سال 86 آغاز شده است.
شركت فن افزار فعالیت رسمی خود را از سال 1382 در زمینه تولید نرم افزار آغاز نموده است .



برگرفته از:‌ http://bsgd.mihanblog.com/post/17



 

نويسنده: مانیا تاريخ: 28 مهر 1389برچسب:, موضوع: <-PostCategory-> لينک به اين مطلب

درباره وبلاگ

آزادگان پارسي براي دوستي دوباره با تمدن و فرهنگ پارسي خود و مبارزه با کينه توزان سرزمين اجداديمان همراه و همصدا شويد

نويسندگان

لينکهاي روزانه

آخرين مطالب ...

» قومیت های ایران همه آزادند بخوانند!!
» عجایب معماری جهان باستان
» کوه آتش رامهرمز
» بدبینی ایرانیان نسبت به حکومت عمر
» فرمان به آرتش ایران: پیش به سوی قسطنطنیه
» نوزدهم آبان سال 518 پیش از میلاد: گشایش آبراه دریای سرخ به رود نیل
» موزه مولانا، پرجاذبه‌ترين مقصد گردشگري ترکيه
» آشنایی با سرداران ایران
» کتله خور، بهشت ناشناخته ایران
» گزارش تصویری و معرفی قلعه‌ی صخره‌ای بهستان
» شناسايي سکونت‌گاه انساني در کوه‌هاي نقش رستم
» چرا ما ایرانیان برای تخریب آثار بی تابی می کنیم؟
» بنای گور دختر * تنگ ارم * برازجان * استان بوشهر
» تپه باستانی دوزین
» مردی که هیچ گاه، سر خم نکرد
» کشف نخستین سنگ نگاره های باستانی در مازندران
» کشف بقایای یک کوره و آثار معماری در کاوش های بازگیر
» سروده دکتر بادکوبه ای در ستایش فردوسی
» نامه بزرگمهر به انوشیروان
» قلعه بابک خرمدین
» داستانی زیبا درمورد کوروش کبیر!
» سورنا و پيرزن
» با آثار باستانی ایرانی در موزه لوور پاریس آشنا شوید
» قنات 2500 ساله گناباد یکی از عجایب تمدن ایران
» غار عظیم کتله خور؛ زیباترین غار جهان (تصویری)
» پالنگان؛ روستایی زیبا اما فراموش شده
» قصری كه برای شیرین بنا شد!
» کتله خور، بهشت ناشناخته ایران (+عکس)
» نمونه اشیاء مکشوفه مسیر دیوار بزرگ گرگان
» مردی که هیچ گاه، سر خم نکرد